Cunoștințe

Abilitare (18)
Acreditare (36)
Asigurarea calității educației (4)
Autorizarea de funcționare provizorie (5)
Beneficiari direcți (3)
Beneficiari indirecți (1)
Cadrul național al calificărilor (17)
Cadrul național al calificărilor din învățământul superior (5)
Calificare (105)
Calitatea educației (8)
Centru de educație (2)
Centru de zi (2)
Cercetare științifică (52)
Competență (99)
Competență profesională (23)
Competență transversală (2)
Controlul calității educației (1)
Credite de studii transferabile (19)
Criteriu (43)
Cunoștințe (22)
Ects/sect (7)
Ecvet/sectefp (1)
Educație (519)
Educație și formare profesională (3)
Eqf cec (4)
Evaluarea instituțională a calității (1)
Evaluarea rezultatelor învățării (5)
Îmbunătățirea calității educației (1)
Indicator de performanță (8)
Învățământ (859)
Învățământ cu frecvență (20)
Învățământ cu frecvență redusă (5)
Învățământ la distanță (7)
Învățământ privat (11)
Învățământ public (9)
Mandat (18)
Organizație interesată în furnizarea de servicii de educație (1)
Program de calificare profesională (2)
Program de studii (74)
Program de studii acreditat (1)
Program de studii autorizat (1)
Program de studii universitare (42)
Programe educaționale de tip a doua șansă (3)
Punct de credit (1)
Registrul european pentru asigurarea calității în învățământul superior (2)
Registrul matricol unic al universităților din românia (13)
Registrul național al calificărilor (7)
Registrul național al evaluatorilor de competențe profesionale (2)
Registrul național al furnizorilor de formare profesională (2)
Rezultatele învățării (36)
Sistem tutorial (2)
Sistemul național de învățământ (24)
Societatea cunoașterii (1)
Standard (78)
Standardul de referință (5)
Stat terț (1)
Unitate (399)
Unitatea de rezultate ale învățării (1)

Synopsis: Cunoștințe:


Legea Educatiei Nationale.pdf

Art. 2 (1) Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, capacități volitive și capacități acționale, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe

înțelese ca ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, deprinderi/abilități și aptitudini, necesare pentru: a) împlinirea și dezvoltarea personală, prin realizarea propriilor obiective în viață, conform intereselor și aspirațiilor fiecăruia și dorinței de a învăța pe tot parcursul vieții;

2) Învățarea pe tot parcursul vieții include totalitatea activităților de învățare realizate de fiecare persoană, începând cu educația timpurie, în scopul dobândirii de cunoștințe, formării de deprinderi/abilități și dezvoltării de aptitudini semnificative din perspectivă

profesorul decide dacă procentul de 25%din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru învățare remedială, în cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunoștințelor sau pentru stimularea elevilor capabili

Metodologia de organizare a examenelor, competențele și cunoștințele verificate, corespondența dintre rezultatele învățării și notele, diplomele sau certificatele de studii acordate trebuie

4) În vederea testării cunoștințelor și a capacităților cognitive, respectiv artistice sau sportive, și a admiterii într-un program de studii pentru licență, master ori doctorat,

depinde de voința celui care învață și se finalizează cu certificarea instituționalizată a cunoștințelor și competențelor dobândite.

Acest tip de învățare depinde de intenția celui care învață și nu conduce în mod automat la certificarea cunoștințelor

Acest tip de învățare nu este dependent de intenția celui care învață și nu conduce în mod automat la certificarea cunoștințelor

5) Certificarea cunoștințelor și competențelor dobândite în contexte nonformale și informale poate fi făcută de organisme abilitate în acest sens, în condițiile legii.

să facă la finalizarea procesului de învățare și sunt definite sub formă de cunoștințe, abilități și competențe;

că o persoană a dobândit anumite cunoștințe, abilitați și competențe; d) validarea rezultatelor învățării reprezintă procesul prin care se confirmă

2) Diplomele și certificatele acordate de instituțiile autorizate în urma evaluării rezultatelor învățării în contexte nonformale și informale produc aceleași efecte ca și celelalte modalități de evaluare și certificare a cunoștințelor și competențelor din sistemul formal de educație și formare

combina și utiliza adecvat cunoștințe, abilități și alte achiziții constând în valori și atitudini, pentru rezolvarea cu succes a unei anumite categorii de situații de muncă sau de învățare,

Competențele profesionale sunt un ansamblu unitar și dinamic de cunoștințe și abilități. Cunoștințele se exprimă prin următorii descriptori:

cunoaștere, înțelegere și utilizare a limbajului specific, explicare și interpretare. Abilitățile se exprimă prin următorii descriptori:

efectuată de student pentru însușirea cunoștințelor și competențelor specifice unei discipline. 20. Criteriul reprezintă un set de standarde care se referă la un aspect fundamental de organizare

Cunoștințele reprezintă rezultatul asimilării, prin învățare, a unui ansamblu de fapte, principii, teorii și practici legate de un anumit domeniu de muncă sau de studii. 22.

că o persoană a dobândit anumite cunoștințe, deprinderi și competențe. 29. Indicatorul de performanță reprezintă un instrument de măsurare a gradului de realizare a unei activități desfășurate de furnizorul de educație/unitatea instituția furnizoare de educație prin raportare la standarde, respectiv la standardele de referință.

Rezultatele învățării se exprimă prin cunoștințe, abilități și competențe dobândite pe parcursul diferitelor experiențe de învățare formală, nonformală și informală. 44.

care cuprinde un set coerent de cunoștințe, deprinderi și competențe generale, care pot fi evaluate și validate. 52.


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Acetic, Semantic-Knowledge, 1994-2010