Acreditare

Abilitare (18)
Acreditare (36)
Asigurarea calității educației (4)
Autorizarea de funcționare provizorie (5)
Beneficiari direcți (3)
Beneficiari indirecți (1)
Cadrul național al calificărilor (17)
Cadrul național al calificărilor din învățământul superior (5)
Calificare (105)
Calitatea educației (8)
Centru de educație (2)
Centru de zi (2)
Cercetare științifică (52)
Competență (99)
Competență profesională (23)
Competență transversală (2)
Controlul calității educației (1)
Credite de studii transferabile (19)
Criteriu (43)
Cunoștințe (22)
Ects/sect (7)
Ecvet/sectefp (1)
Educație (519)
Educație și formare profesională (3)
Eqf cec (4)
Evaluarea instituțională a calității (1)
Evaluarea rezultatelor învățării (5)
Îmbunătățirea calității educației (1)
Indicator de performanță (8)
Învățământ (859)
Învățământ cu frecvență (20)
Învățământ cu frecvență redusă (5)
Învățământ la distanță (7)
Învățământ privat (11)
Învățământ public (9)
Mandat (18)
Organizație interesată în furnizarea de servicii de educație (1)
Program de calificare profesională (2)
Program de studii (74)
Program de studii acreditat (1)
Program de studii autorizat (1)
Program de studii universitare (42)
Programe educaționale de tip a doua șansă (3)
Punct de credit (1)
Registrul european pentru asigurarea calității în învățământul superior (2)
Registrul matricol unic al universităților din românia (13)
Registrul național al calificărilor (7)
Registrul național al evaluatorilor de competențe profesionale (2)
Registrul național al furnizorilor de formare profesională (2)
Rezultatele învățării (36)
Sistem tutorial (2)
Sistemul național de învățământ (24)
Societatea cunoașterii (1)
Standard (78)
Standardul de referință (5)
Stat terț (1)
Unitate (399)
Unitatea de rezultate ale învățării (1)

Synopsis: Acreditare :


Legea Educatiei Nationale.pdf

5) Acreditarea furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară se realizează în conformitate cu prevederile metodologiei elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Ministerul Sănătății.

2) Acreditarea, respectiv evaluarea periodică a alternativelor educaționale se fac potrivit legii. 3) Unitățile de învățământ preuniversitar alternativ dispun de autonomie organizatorică și funcțională, în conformitate cu specificul alternativei.

4) Autorizarea de funcționare provizorie, acreditarea și evaluarea periodică a unităților de învățământ preuniversitar particular și confesional sunt realizate de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul preuniversitar, conform legislației în vigoare.

7) Unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de tip, nivel, formă, filieră și profil sunt supuse acreditării și evaluării periodice, conform legii.

inspectoratele școlare pot solicita Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului ridicarea acreditării/autorizării unei unități de învățământ cu personalitate juridică sau a unei structuri a acesteia în conformitate cu prevederile legale.

retrage acreditarea/autorizația de funcționare, pentru neîndeplinirea condițiilor legale, unei unități de învățământ, aceasta își încetează activitatea.

3) Organizarea, acreditarea, controlul și competențele unităților care oferă educație extrașcolară se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului.

Art. 115 (1) Învățământul superior se poate organiza doar în instituții de învățământ superior care au obținut autorizarea de funcționare provizorie sau acreditarea, potrivit legii.

conform procedurilor legale în vigoare, devine parte a sistemului național de învățământ superior numai după acreditare. 2) Instituțiile de învățământ superior din străinătate, recunoscute legal, ca atare, în statul de origine, pot organiza filiale pe teritoriul României, singure sau în parteneriat cu instituții de învățământ superior acreditate din România, numai cu respectarea legislației

în vigoare cu privire la autorizarea, acreditarea și asigurarea calității programelor de studii. 3) Instituțiile de învățământ superior românești pot organiza, în România sau în alte state, programe de studii comune cu instituții de învățământ superior din străinătate, recunoscute ca atare de statul de origine.

cu respectarea dispozițiilor legale privind acreditarea, stabilite conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare.

sau acreditat și funcționează în condițiile stabilite prin actul de autorizare, respectiv acreditare. Organizarea și desfășurarea de programe de studii universitare care nu funcționează legal se sancționează cu nerecunoașterea studiilor pentru beneficiari,

și cu retragerea imediată, de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a autorizației de funcționare provizorie, respectiv a acreditării pentru instituția în cauză.

3) Autorizarea provizorie și acreditarea programelor de studii universitare se realizează distinct pentru fiecare formă de învățământ, fiecare limbă de predare și pentru fiecare locație geografică în care se desfășoară.

SECȚIUNEA a 10-a Ciclul I Studii universitare de licență A. Organizarea Art. 150 (1) Acreditarea unui program de studii universitare de licență

Procedura de autorizare și acreditare a acestor specializări este cea prevăzută de lege. B. Admiterea Art. 151 (1) Pot participa la admiterea în ciclul I de studii universitare absolvenții de liceu cu diplomă de bacalaureat sau diplomă echivalentă.

Art. 155 (1) Acreditarea pentru o universitate a unui domeniu de studii universitare de mașter, împreună cu stabilirea numărului maxim al studenților care pot fi școlarizați și

denumită în continuare IOSUD, recunoscută ca atare de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pe baza autorizării provizorii, a acreditării,

3) Academia Română poate înființa Școala de Studii Doctorale a Academiei Române, cu respectarea prevederilor prezentei legi în privința autorizării, acreditării și funcționării ca instituție de învățământ superior.

4) Fiecare școală doctorală este evaluată individual, pentru fiecare domeniu în parte, în vederea acreditării. Evaluarea școlii doctorale se face pe baza performanței școlii doctorale și a capacității instituționale a IOSUD din care face parte școala doctorală.

4) propune Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului acordarea sau, după caz, retragerea acreditării în vederea organizării de studii universitare de doctorat.

Acreditarea în vederea organizării de studii universitare de doctorat se atestă prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului.

c) retragerea acreditării școlii doctorale, ceea ce implică retragerea dreptului școlii doctorale de a organiza concurs de admitere pentru selectarea de noi studenți-doctoranzi.

2) Reacreditarea școlii doctorale se poate obține după cel puțin 5 ani de la pierderea acestei calități, numai în urma reluării procesului de acreditare,

precum și specializările/programele de studii din cadrul acestora se supun reglementărilor referitoare la asigurarea calității, inclusiv celor legate de autorizare și acreditare, în aceleași condiții cu instituțiile de învățământ superior civil.

4) Formele de organizare a învățământului, admiterea la studii, derularea programelor de studii, finalizarea studiilor, autorizarea și acreditarea instituțiilor de învățământ, în învățământul superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională,

a) autorizării provizorii și acreditării; b) ierarhizării programelor de studii și clasificării universităților. 2) Evaluarea în scopul autorizării provizorii și acreditării se realizează de către ARACIS

sau de altă agenție înscrisă în EQAR și are loc potrivit legii și standardelor internaționale în domeniu.

să parcurgă toate procedurile de autorizare provizorie și acreditare stabilite de prezenta lege. 2) Instituțiile de învățământ superior particulare și confesionale particulare sunt acreditate prin lege, inițiată de către Guvern la propunerea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

3) Acreditarea și evaluarea periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia,

Personalul didactic asociat este luat în considerare la îndeplinirea standardelor privind autorizarea sau acreditarea unității școlare.

c) monitorizarea, evaluarea, acreditarea și controlarea directă sau prin organisme abilitate a furnizorilor de formare, alții decât cei din cadrul sistemului național de învățământ;

2) Metodologia de acreditare, evaluare periodică, organizare și funcționare a centrelor comunitare de învățare permanentă se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

și de a ocupa funcția didactică și de cercetare de profesor universitar. 2. Acreditarea este procesul prin care unitatea/instituția de învățământ/organizația interesată,

și funcționare a unui/unei furnizor de educație/unități instituții furnizoare de educație în procesul autorizării de funcționare provizorie/acreditării/evaluării și asigurării calității. 21.

care îndeplinește cerințele minime ale standardelor și indicatorilor de performanță ai acreditării. 39. Programul de studii autorizat este programul de studii evaluat,


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Acetic, Semantic-Knowledge, 1994-2010