Învățământ (249) | |
Învățământ confesional (4) | |
Învățământ de artă (5) | |
Învățământ la domiciliu (1) | |
Învățământ liceal (33) | |
Învățământ obligatoriu (8) | |
Învățământ postliceal (23) | |
Învățământ postuniversitar (8) | |
Învățământ preșcolar (13) | |
Învățământ preuniversitar (100) | |
Învățământ primar (31) | |
Învățământ profesional (14) | |
Învățământ secundar (8) | |
Învățământ special (20) | |
Învățământ superior (313) | |
Învățământ tehnic (1) | |
Învățământul gimnazial (18) | |
Învățământul sportiv (7) | |
Învățământul terțiar (3) |
2), dispozițiile prezentei legi care vizează evaluările naționale de la finalul învățământului gimnazial sau liceal se aplică începând cu promoția aflată în primul an al învățământului gimnazial, respectiv liceal, la data intrării în vigoare
SECȚIUNEA a 5-a Învățământul gimnazial Art. 30 (1) Învățământul gimnazial se organizează și funcționează, de regulă, cu program de dimineață.
2) Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, prin inspectoratele școlare, poate organiza programe educaționale de tip a doua șansă",în vederea promovării învățământului gimnazial pentru persoane
3) Absolvenții învățământului gimnazial care nu continuă studiile în învățământul liceal pot să finalizeze, până la vârsta de 18 ani, cel puțin un program de pregătire profesională
6) Absolvenții învățământului gimnazial care întrerup studiile pot finaliza, până la vârsta de 18 ani, cel puțin un program de pregătire profesională
a) școlarizarea se realizează, de regulă, începând cu învățământul gimnazial; b) elevii pot fi înscriși numai pe baza testării aptitudinilor specifice;
9) În învățământul gimnazial cu predare în limbile minorităților naționale se introduce, ca disciplină de studiu, Istoria și tradițiile minorităților naționale respective, cu predare în limba maternă.
d) învățământul gimnazial: clasa care cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 30;
Art. 66 (1) Numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învățământ este de maximum 20 de ore pe săptămână la învățământul primar, 25 de ore pe săptămână la învățământul gimnazial și 30
3) Disciplina Tehnologia informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal.
Art. 75 (1) Absolvenții învățământului gimnazial dobândesc diploma de absolvire, parte a portofoliului educațional, și foaia matricolă, parte a portofoliului educațional.
2) Continuarea studiilor din învățământul gimnazial în învățământul liceal este asigurată pe baza unui proces de consiliere și de orientare școlară și profesională.
d) în învățământul gimnazial și liceal: profesor; e) în învățământul preșcolar, respectiv primar alternativ pentru fiecare grupă sau clasă se normează cadre didactice conform specificului fiecărei alternative educaționale;
dacă norma didactică a profesorilor din învățământul gimnazial nu se poate constitui conform prevederilor alin. 1) și Art. 262 alin.
1) lit. c). În învățământul gimnazial din mediul rural norma didactică se poate constitui din 1/2 din ore de la specialitatea
b) măsura introducerii clasei a IX-a în învățământul gimnazial intră în vigoare începând cu generația de elevi
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Acetic, Semantic-Knowledge, 1994-2010